برنامه ریزی نیمی از زندگی است.


این نقل قول برای یه انسان بزرگ هست. منبعش رو  نمیگم تا بر اساس تعصب ذهنیت[ون]  اون رو دست کم نگیرید! به هر حال در اهمیت برنامه ریزی برای زندگی و جهت دهی به تلاش های آدمی هر چی گفته بشه کمه! پس من هم چیز زیادی نمیگم. فقط در همین حد که تا به امروز، در هر برهه ای زندگیم که به مشکلی برخوردم یا حالم از خودم و سبک زندگیم به هم خورده یا ساعت ها پای لپتاپ و گوشی و توییتر و تلگرام و و و  سپری کردم و آخرش به شدت از این وضع زندگی متاسف شدم. در تمام این مدت فقط یه مشکل داشتم و اون عدم برنامه ریزی بود. نمیگم عدم برنامه ریزی صحیح! بلکه میگم عدم برنامه ریزی.

یعنی صبح که پا میشی ندونی میخوای چیکار کنی! میدونی کلی کار داری. کلی پروژه، کلی تمرین، کلی تفریح و بسیاری از مسائل دیگه ای که میدونی تو زندگیت اهمیت داره! ولی نمیدونی از کجا شروع کنی. بوده تو زندگیم؛ هفته هایی که با بازدهی و عملکرد بسیار پایین و خسته کننده گذشته و باعث میشده به مرز فکر کردن به این که کاش بشه این زندگی رو تموم کرد رسیدم. ولی خدا رو شکر همیشه به این نکته می رسیدم که اشکال کارم از اینه که برنامه ندارم! بنابراین تصمیم گرفتم واسه این که خودمو مقید به برنامه ریزی کنم هر هفته کارای اون هفته رو بنویسم. و ساعت هایی که میخوام به هر کدوم از جنبه های زندگیم اختصاص بدم. و بعد تصمیم گرفتم برنامه روزانه م رو بر مبنای همون کار هایی که واسه هر روز تعیین کردم بنویسم. در کنار این ها هم تو یه برگه اهداف شخصیم رو نوشتم. این کار باعث شد انرژیم دوچندان بشه و حداقل با برنامه تر تفریح کنم و به کارام برسم.


مهم نیست هدف آدم چیه. مهم نیست اون هدف واسه بقیه چقدر مضحک یا خفن به نظر برسه. مهم اینه که آدم برای هدفش بجنگه و بهش برسه. تا حداقل به خودش نشون بده که هیچ کاری براش غیر ممکن نیست.


در روند ایجاد لیست برنامه ها و کارا یه جستجو ساده تو نت منو به چهار تا فایل زیر رسوند. آدرس سایتی که فایل ها رو ازش گرفتم هم تو فایلا هستن. میتونین پرینت کنین و پر کنین یا اگه مشکلی با پر کردن فایل PDF تو لپ تاپ یا گوشی ندارین اونجا پرش کنین!


برنامه روزانه


کارهای روزانه


برنامه هفتگی


اهداف